
همزمان با آغاز برنامه مدیریت بار و اعمال خاموشیهای برنامهریزی شده در سراسر کشور معضل قطعی اینترنت نیز گریبانگیر کاربران شده است.
بر اساس گزارشهای دریافتی قطعیهای مکرر و گاه طولانیمدت برق علاوه بر ایجاد مشکلات در زندگی روزمره اختلالات گستردهای در شبکه اینترنت و ارتباطات سیار ایجاد کرده است.
این مسئله باعث نارضایتی گسترده کاربران شده به طوری که بسیاری از مشترکین دقایقی پس از قطع برق با قطع اینترنت تلفن همراه خود نیز مواجه میشوند.
در واکنش به این موضوع سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) اعلام کرده است که باتریهای تعبیه شده در دکلهای مخابراتی تنها برای پوشش قطعیهای لحظهای و جلوگیری از آسیب به تجهیزات طراحی شدهاند و پاسخگوی قطعیهای چند ساعته نیستند.
یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت نیز در این رابطه عنوان کرد که زمان شارژ کامل باتری دکلها حدود ۱۸ ساعت به طول میانجامد در حالی که این باتریها تنها قادر به تامین برق دکل برای مدت حدود ۳ ساعت هستند.
به منظور رفع این مشکل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال مذاکره با شرکت توانیر است تا راهکارهای تامین برق پایدار برای مراکز مخابراتی را بررسی کنند. نتیجه این مذاکرات تعیینکننده اقدامات آتی برای جلوگیری از قطع برق این مراکز خواهد بود.