
بر اساس گزارش نیویورکمگزین دانشجویان آمریکایی برای عبور از سد سیستمهای تشخیص محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی به روشهای خلاقانهای روی آوردهاند.
این دانشجویان با ایجاد عمدی اشتباهات تایپی در مقالات خود سعی در گمراه کردن این سیستمها دارند.
همچنین برخی از آنان به هوش مصنوعی دستور میدهند تا متن را در سطحی پایینتر و با لحنی سادهتر بنویسد تا شناسایی آن دشوارتر شود و عدهای دیگر از ترکیب چند مدل زبانی مختلف استفاده میکنند.
سم ویلیامز دستیار آموزشی دانشگاه آیووا معتقد است این میزان تلاش و خلاقیت دانشجویان برای پنهان کردن استفاده از هوش مصنوعی میتواند در نوشتن مقالات واقعی و با ارزش نیز به کار گرفته شود.