
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری صداوسیما پورسیدآقایی استاد دانشگاه در گفتوگو با خبرنگار این رسانه با اشاره به رواج کاسبیهای فانتزی با نام عشق تصریح کرد: استفاده از واژههایی چون عشق ابدی نوعی بهرهبرداری از مفاهیم عمیق انسانی برای اهداف تجاری و رسانهای است. وی افزود: یکی از آسیبهای این برنامهها تضعیف تصویر ذهنی نسل جوان از رابطهی پایدار است. این نوع نمایش بهویژه در ذهن نوجوانان و جوانان میتواند مرزهای اخلاقی و عاطفی رابطه را تضعیف کند. این استاد دانشگاه با انتقاد از محتوای تبلیغاتی این برنامهها گفت: استفاده از جملاتی مانند اگر زودتر انتخاب نکنید تهِ بار بهتون میرسه این پیام را میدهد که افراد شبیه به کالاهایی هستند که میتوان آنها را انتخاب و مصرف کرد. وی در پایان خاطرنشان کرد: اینگونه برنامهها میتوانند سبب شکلگیری فانتزیهایی در ذهن افراد شوند که با واقعیتهای عینی و روانشناختی روابط انسانی تطابق ندارد.