تجاری‌سازی عشق؛ سودجویی فانتزی‌فروشان با تضعیف بنیان خانواده

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری صداوسیما پورسیدآقایی استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار این رسانه با اشاره به رواج کاسبی‌های فانتزی با نام عشق تصریح کرد: استفاده از واژه‌هایی چون عشق ابدی نوعی بهره‌برداری از مفاهیم عمیق انسانی برای اهداف تجاری و رسانه‌ای است. وی افزود: یکی از آسیب‌های این برنامه‌ها تضعیف تصویر ذهنی نسل جوان از رابطه‌ی پایدار است. این نوع نمایش به‌ویژه در ذهن نوجوانان و جوانان می‌تواند مرزهای اخلاقی و عاطفی رابطه را تضعیف کند. این استاد دانشگاه با انتقاد از محتوای تبلیغاتی این برنامه‌ها گفت: استفاده از جملاتی مانند اگر زودتر انتخاب نکنید تهِ بار بهتون می‌رسه این پیام را می‌دهد که افراد شبیه به کالاهایی هستند که می‌توان آن‌ها را انتخاب و مصرف کرد. وی در پایان خاطرنشان کرد: این‌گونه برنامه‌ها می‌توانند سبب شکل‌گیری فانتزی‌هایی در ذهن افراد شوند که با واقعیت‌های عینی و روان‌شناختی روابط انسانی تطابق ندارد.