
بر اساس بررسی خبرگزاری [نام رسانه شما] که بر روی حدود ۹۰۰ هزار صفحۀ وب در آوریل ۲۰۲۵ انجام شد مشخص گردید که بیش از ۷۴ درصد این صفحات با کمک هوش مصنوعی تولید شدهاند. تنها ۲۵ درصد محتوای کاملاً انسانی بوده و مابقی یا ترکیبی از محتوای انسانی و ماشینی هستند یا کاملاً توسط هوش مصنوعی تولید شدهاند. ابزارهای روزمره مانند گوگل داکس جیمیل و لینکدین نیز تولید متن با هوش مصنوعی را به طور پیشفرض ارائه میدهند. ۸۷ درصد بازاریابان محتوایی نیز اعلام کردهاند که از این فناوری استفاده میکنند. این مسئله تا جایی پیش رفته که حتی مقالاتی که دربارۀ هوش مصنوعی نوشته شدهاند خودشان هم ممکن است با هوش مصنوعی نوشته شده باشند. این موضوع نشان دهنده اهمیت و نفوذ روزافزون هوش مصنوعی در تولید محتوا و لزوم بررسی دقیقتر ابعاد مختلف آن است.