
با افزایش موارد قطعی و نوسان برق در روزهای گذشته برای بسیاری از شهروندان این سؤال پیش آمده که در صورت ایجاد خسارت به لوازم الکترونیکی و برقی از کجا میشود مطالبه خسارت کرد.
براساس ماده ۱۱ قانون مسئولیت مدنی هر شخص حقیقی یا حقوقی که باعث ورود ضرر به دیگری شود مسئول جبران آن است.
در صورتی که ثابت شود نوسان یا قطع ناگهانی برق بدون اطلاعرسانی قبلی و ناشی از قصور شرکت برق بوده میتوان این شرکت را مسئول جبران خسارات وارده دانست.
شرکت توانیر اعلام کرده که شهروندان میتوانند با تصویر قبض برق گزارش کارشناس فنی یا تعمیرکار معتبر در مورد علت آسیب دستگاه و فاکتور یا برآورد هزینه تعمیر یا خرید مجدد دستگاه آسیبدیده در وبگاه شرکت برق استان یا اداره برق منطقه ثبت خسارت کنند. این مطلب توسط نکسنا منتشر شده است.