جستجوی گوگل و تأثیر آن بر خلاقیت

پژوهشی تازه نشان می‌دهد که استفاده از گوگل ممکن است در برخی موارد به خلاقیت کمک کند و در برخی دیگر آن را محدود کند.


نتایج نشان دادند که وقتی موضوع واژه‌ای مانند چتر باشد که گوگل ایده‌های زیادی درباره آن دارد افراد دارای دسترسی به اینترنت ایده‌های بیشتری ارائه کردند.

اما برای واژه‌ای مثل سپر که پیشنهادات آنلاین کمتری دارد این برتری وجود نداشت.

هدف از این پژوهش این نیست که اینترنت را کنار بگذاریم بلکه می‌توانیم رابطه‌مان با فناوری را به شکلی بهتر بازطراحی کنیم.