
بر اساس گزارش جدید مؤسسه رویترز یوتیوبرها و تولیدکنندگان پادکست نقش مهمی در شکلدهی افکار عمومی نسل جوان ایفا میکنند. این گزارش نشان میدهد که جوانان امروزی به طور فزایندهای از رسانههای سنتی مانند تلویزیون و روزنامه برای دریافت اخبار فاصله گرفته و به جای آن به شخصیتهای یوتیوبی و پادکستها مراجعه میکنند.
این تغییر الگو در بریتانیا به وضوح قابل مشاهده است جایی که مخاطبان اخبار تلویزیونی از ۷۹ درصد به ۴۸ درصد کاهش یافتهاند. همچنین میزان مراجعه به روزنامهها و مجلات نیز با افت قابل توجهی از ۵۹ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.
در واکنش به این تغییر بسیاری از برندهای خبری به تولید پادکست روی آوردهاند. سیاستمداران نیز از این روند غافل نماندهاند دونالد ترامپ و کامالا هریس نامزدهای انتخابات ۲۰۲۴ ایالات متحده با حضور در پادکستهای محبوب تلاش کردند تا مخاطبان جوانتری را جذب کنند. این اقدام تلاشی برای پیروی از الگوی امانوئل مکرون رئیسجمهور فرانسه بود که در سال ۲۰۲۳ با حضور در پادکستها به دنبال ارتباط با نسل جوانتر بود.