«محفل» پدیده قرآنی تلویزیون؛ جذب ۴۱ درصد مخاطب داخلی و بین‌المللی

برنامه‌هایی که بودجه زیادی دارند و از افراد مشهور استفاده می‌کنند معمولاً شانس بیشتری برای جذب مخاطب دارند اما برنامه محفل به یک پدیده خاص تبدیل شده است. این برنامه توانسته با جذب ۴۱ درصد مخاطبان در صدر برنامه‌های تلویزیونی و وی‌او‌دی قرار گیرد.



نکته مهم این است که این آمار فقط مربوط به بینندگان داخل ایران است در حالی که محفل با محتوای قرآنی و جذابیت‌های ویژه خود در سطح جهانی نیز طرفداران زیادی دارد.


این آمار بر اساس گزارش مرکز مخاطب‌سنجی متا به دست آمده است و وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم برنامه‌های پرهزینه‌ای مانند جوکر زخم کاری ۴ قهوه پدری و گل یا پوچ با وجود استفاده از افراد مشهور نتوانسته‌اند به اندازه محفل محبوبیت کسب کنند.


محفل نشان داد که جذابیت واقعی در تجملات و هزینه‌های زیاد نیست بلکه در داستان‌هایی است که از میان مردم برمی‌آید و مورد توجه آنها قرار می‌گیرد.