
یک ارزیابی در خصوص کمپین تهران دوستداشتنی در حال انجام است تا میزان نفوذ اجتماعی و تاثیر آن در تقویت هویت شهری مشخص شود.
در این بررسی به این سوال پاسخ داده میشود که آیا این کمپین توانسته است ارتباط عاطفی شهروندان با پایتخت را بهبود بخشد
در شهرهای امروزی ایجاد حس تعلق و هویت به عنوان یک چالش اساسی مطرح است زیرا عوامل متعددی از جمله جمعیت متنوع سرعت بالای زندگی و تغییرات پیوسته میتوانند مانع از شکلگیری ارتباط عمیق بین شهروندان و فضای شهری شوند.
به منظور رفع این مشکل کمپینهایی با هدف ارتقاء پیوندهای اجتماعی تقویت هویت محلی و ایجاد حس افتخار نسبت به شهر طراحی و اجرا میشوند.
شهر تهران به عنوان یک شهر بزرگ و پایتخت ایران با مشکلاتی نظیر ترافیک آلودگی هوا کاهش ارتباطات اجتماعی و احساس بیگانگی برخی از شهروندان روبروست.
در این شرایط اجرای کمپینهایی مشابه "تهران دوستداشتنی" میتواند نقش مهمی در افزایش حس تعلق بهبود کیفیت زندگی و تقویت رابطه بین شهروندان و محیط شهری ایفا کند.
برای ارزیابی کیفیت و میزان تاثیرگذاری کمپین تهران دوستداشتنی یک پیمایش در بین شهروندان انجام شده است.