یک ترفند ساده باعث سود چندین میلیون دلاری نیروی هوایی آمریکا شد!

بوئینگ C-۱۷ Globemaster III که در سال ۱۹۹۵ به عنوان جایگزینی برای Lockheed C-۱۴۱ Starlifter معرفی شد نه تنها برای نیروی هوایی ایالات متحده بلکه برای نیروی هوایی استرالیا و نیروی هوایی کانادا به یک دارایی لجستیکی بزرگ تبدیل شده است.


با این حال حتی پس از سه دهه خدمت هنوز جای پیشرفت وجود دارد. یکی از مشکلات آزاردهنده‌ای که هر دو جنگنده دارند بخش عقب آن است که با بالا رفتن درب محموله قسمت عقب آن بالا رفته است. این امر حتی با بهترین طراحی آیرودینامیکی نیز باعث ایجاد برخی مشکلات کششی می‌شود و یکی از دلایلی است که باعث می‌شود سکان و تثبیت کننده‌ها به خوبی از بدنه خارج شوند.

تعدادی از این پره‌های کوچک که با فرم پلکانی در پشت بدنه تنظیم شده‌اند جریان هوا را روی هواپیما می‌گیرند و این به معنای کاهش ۱ درصدی در مصرف سوخت است.

جزئیات بیشتر را در لینک زیر بخوانید:.