
یک دهه پس از گرفتن اولین صندلی هیئتمدیرۀ ایرانخودرو توسط قطعهسازی به نام کروز این شرکت در فرآیندی شائبهبرانگیز مدیریت ایرانخودرو را بدست آورد.
شورای رقابت اما حضور یک قطعهساز در فرآیند مدیریت یک شرکت خودروسازی را مصداق انحصار عنوان کرده. استدلال شورای رقابت برای انحصار خواندن حضور شرکت قطعهساز کروز در شرکت بالادستی حذف سایر قطعهسازهای دیگر از رقابت اقتصادی دانسته.
پیشتر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو در نامهای ضمن اعتراض به ایجاد رانت اطلاعاتی در هیئتمدیره ایرانخودرو برای یک شرکت خاص این روند را موجب اخلال در روند رقابت سالم در صنعت قطعهسازی دانستند.
با توجه به یک دهه حضور شرکت کروز در مدیریت ایرانخودرو گزارشهایی از افت کیفیت سوءاستفاده از انحصار و خواباندن خط تولید و گرانفروشی وجود دارد که از نتایج انحصار است.